Monday, November 2, 2009

Spaghetti Carbonara


Den absolut bedste opfindelse i verden!

Til 2 personer

ca. 300 g. tør pasta - penne eller spaghetti
4 æggeblommer
2 dl. fløde
50 g. friskreven parmasan + ekstra til pynt (og ikke noget med at snyde med det der pose-parmasan!)
150 g. bacon
Salt og friskkværnet peber
Bredbladet persille

Kog spaghettien efter anvisningen på pakken i rigeligt vand tilsat salt og olie. Steg bacon på en pande i mellemtiden og rør æg og fløde sammen med parmasan, salt og peber.

Når spaghettien er kogt, drænes den i en sigte - lad stå et øjeblik og vend sammen med baconen. Tag gryden af blusset og vend æggemassen i - dette trin kræver lidt øvelse for at æggene ikke koagulere og bliver til røræg - men legerer fint om pastaen. Det vigtigste er at holde gryden fra blusset og vende forsigtigt rundt i massen. Drys derefter med friskhakket persille og lidt ekstra parmasan og server!

2 comments:

  1. Hmmm jeg må vist forsøge mig med din opskrift her. For mig er fløden blevet bandlyst i Carbonara - det var først da jeg droppede den, at jeg virkelig synes at den blev god. Til gengæld bruger jeg så hele æg..
    Men jeg er ikke blev for at prøve noget nyt, slet ikke når det giver undskyldninger for at lave mere Carbonara. Mmmmhhhh!
    Forresten kan jeg anbefale at stege bacon med skivede hvidløg, som kasseres bagefter. Det giver både ekstra smag og crunch.

    ReplyDelete
  2. Lyder som en god deal med hvidløget - det må vi prøve næste gang vi har fortjent en carbonara!

    ReplyDelete